סיפור חוצה גבולות וזמן על ילד רגיל אשר ביום אחד כל חיי משתנים.
דרך מסע גיל הבגרות והתמודדויות של כאב, עצב ושמחה תוך
הסתכלות מופשטת על החיים. אני סבורה שיש המון ערכים שנלמדים תוך כדי קריאה וחשוב
להעביר את המסר לתלמידים. נושאים הקשורים ליכולת של האדם להתמודד עם קושי, הסתפקות
במועט, חברות אמיתית וקשרי הדדיות.
יש המון שאלות שכל ילד יכול לשאול את עצמו כיצד הוא היה מתמודד
לנוכח הקשיים שעוברים על הדמות והמסרים שמועלים בסיפור הינם חיוביים ומפרים.
אני ממליצה בחום ללמד את הספר בכיתה בצורה מורחבת תוך התבוננות
אישית כיצד התלמידים היו מרגישים לנוכח האירועים שעובר הדמות.
בנוסף
הספר מעשיר את הקורא בידע נוסף הודות פצצת האטום בקנגסקי ולהתמודדות של האדם נוכח
הטרגדיה, נושא שאפשר להמשיך ולחדד בכיתה .
לסיכום
ספר מומלץ ביותר.
סיגל זייתונה
סיגל שלום!
השבמחקאכן, כדברייך, הספר הינו עתיר אפשרויות לשיחה ולדיון עם התלמידים על אודות, עמידה בקשיים, והסתפקות במועט, ויש בו המון תושייה ויכולת הישרדות בתנאים כמעט בלתי אפשריים...
בנוסף לכך, יכולת ההתמודדות של מייקל עם זר לחלוטין, שהינו אדם כלל לא פשוט... מייקל פורץ באחת אל תוך הטריטוריה הכמעט אבסולוטית שלו, ועל אף כל הקשיים, הם מצליחים לרקום לבסוף מערכת יחסים מכבדת וחברית.
בתגובותי למשתלמים, אני מציעה "לעוף " עם הספר על כנפי הדמיון והחוויה, שכן הוא כל כך מזמן אותם. חשוב מאוד ליצור את דיוני הדילמה בכיתה ,המבוססים על שאלות כדוגמת: מה אתה היית עושה במקום מייקל במצב כזה או אחר? והאם לדעתך הוןא נהג נכון? כאשר מרכז השיעור יהיה התמודדות והסתגלות בתנאים קשים.
אני שמחה על ההעשרה ההסטורית שכתבת עליה,
אני באופן אישי, שולחת את התלמידים לקרוא באינטרנט על הפצצה בהירושימה ובנגסאקי, ולבןא לכיתה ולהעשיר את כולנו.
שימי לב כי אני מכוונת בעיקר ללמידה מאוד מאוד חוויתית, כייפית, על כנפי הדמיון והיצירתיות של התלמידים.
בהצלחה!