הממלכה של קנסקי,
אחת ההנאות הגדולות שלי השנה בשיעורי ספרות היא שילוב של שמחת הקריאה במערך הלמידה .
שילוב הספר " הממלכה של קנסקי " הוא הנאה בטוחה.
הספר כתוב בצורה קולחת ומרתקת , לתלמידים שאינם אוהבים לקרא הספר סיפק חווית קריאה ועידוד לקריאה נוספת של ספרים. הקורא הצעיר מלווה דמות חיובית בת גילו המעוררת בו הזדהות ואמפתיה. כמו כן כמורה לבנים האוהבים עולם של הרפתקאות ו"אקשן" הספר מספק הרבה הרפתקאות ,רגעי מתח ויחד עם זאת יש בו רגעים אינושיים מרגשים.
הספר הוא גם ספר חינוכי בעל ערכים חיוביים - המשפחה מוצגת באור חיובי ומהווה מקום של תמיכה , עזרה הדדית ואהבה, הילד מתגעגע להוריו והסיום הטוב מעורר בקורא תחושה של רגיעה וקתרזיס .
כמו כן הספר מעלה התמודדות חיובית עם קשיים הקשורים במקום ובמצב של בדידות כמעט מוחלטת אך יחד עם זאת ההתמודדות האמיתית של מיקל היא עם עצמו, הסתגלות למצב חדש בחייו.
בהתמודדות עם עצמו הוא מגלה יכולות חדשות ומתמודד עם קשיים שגם נוער שאינו נמצא בסיטואציה הספציפית הזו יכול להזדהות איתם,כמו :,הרצון לקשר, התמודדות עם פרידה, איגואיזם, התגברות על מכשולים פיזיים, פחדים, עידוד עצמי, התמודדות עם זמן, דיאלוג עם אדם זר, עזרה הדדית, הסתפקות במועט,חברות, יחסי האדם עם בעלי החיים, יחס לתופעות טבע,מרד וקבלת עולו של מבוגר , תרומתה של האומנות לאדם ,היכולת ללמוד וללמד ועוד.
בסיום הספר הקורא מצוייד בהרגשה טובה לגבי יכולתו של נער להתמודד במצב מבחן ולשרוד .
הקשר המיוחד עם קנסקי נותן לקורא תחושה חיובית לגבי חשיבותה של חברות טובה , מייקל הצליח לשרוד בכבוד, נפשו וגופו לא נפגעו ( כך נראה לעת עתה לקורא הצעיר...)
במערכים שנשלחו בקורס שולב הספר " בעל זבוב" של ויליאם גולדינג. הספר מעלה חוויה כמעט דומה ,והמקום להשוואה נכון ומעשיר אך הסיום שונה מאוד בשתי היצירות , בסיומו של הספר " בעל זבוב" נותר הקורא בתחושת מועקה פסימית לגבי רוחו ואופיו של האדם, והיחסים החברתיים הטרגיים .ואילו בספרנו מייקל וקנסקי הוכיחו שהאדם הוא יצור חברתי טוב ושואף להיטיב עם הזולת.
הספר " הממלכה של קנסקי" מעשיר את הקורא בידע נוסף . הקורא לומד על פצצת האטום בנגסקי נחשף לתוצאה של פצצת האטום ולהתמודדותו של אדם אחד מול הטרגדיה.
כמו כן הקורא נחשף לעולמם של הקופים למיניהם והיחסים ההדדים בינם לבין קנסקי.
הקורא הצעיר לומד מעט גם על שדאות והישרדות בטבע.
הביבליותרפיה רואה בקורא דמו ת המחפשת בסיפור הבדיוני את הסיפור שלו . דרך דמותו של מייקל נוכל למצוא בדרך מרתקת וחיובית קצת את עצמנו , את חששותנו ואת היכולות האנושיות הטמונות בנו.
אחת ההנאות הגדולות שלי השנה בשיעורי ספרות היא שילוב של שמחת הקריאה במערך הלמידה .
שילוב הספר " הממלכה של קנסקי " הוא הנאה בטוחה.
הספר כתוב בצורה קולחת ומרתקת , לתלמידים שאינם אוהבים לקרא הספר סיפק חווית קריאה ועידוד לקריאה נוספת של ספרים. הקורא הצעיר מלווה דמות חיובית בת גילו המעוררת בו הזדהות ואמפתיה. כמו כן כמורה לבנים האוהבים עולם של הרפתקאות ו"אקשן" הספר מספק הרבה הרפתקאות ,רגעי מתח ויחד עם זאת יש בו רגעים אינושיים מרגשים.
הספר הוא גם ספר חינוכי בעל ערכים חיוביים - המשפחה מוצגת באור חיובי ומהווה מקום של תמיכה , עזרה הדדית ואהבה, הילד מתגעגע להוריו והסיום הטוב מעורר בקורא תחושה של רגיעה וקתרזיס .
כמו כן הספר מעלה התמודדות חיובית עם קשיים הקשורים במקום ובמצב של בדידות כמעט מוחלטת אך יחד עם זאת ההתמודדות האמיתית של מיקל היא עם עצמו, הסתגלות למצב חדש בחייו.
בהתמודדות עם עצמו הוא מגלה יכולות חדשות ומתמודד עם קשיים שגם נוער שאינו נמצא בסיטואציה הספציפית הזו יכול להזדהות איתם,כמו :,הרצון לקשר, התמודדות עם פרידה, איגואיזם, התגברות על מכשולים פיזיים, פחדים, עידוד עצמי, התמודדות עם זמן, דיאלוג עם אדם זר, עזרה הדדית, הסתפקות במועט,חברות, יחסי האדם עם בעלי החיים, יחס לתופעות טבע,מרד וקבלת עולו של מבוגר , תרומתה של האומנות לאדם ,היכולת ללמוד וללמד ועוד.
בסיום הספר הקורא מצוייד בהרגשה טובה לגבי יכולתו של נער להתמודד במצב מבחן ולשרוד .
הקשר המיוחד עם קנסקי נותן לקורא תחושה חיובית לגבי חשיבותה של חברות טובה , מייקל הצליח לשרוד בכבוד, נפשו וגופו לא נפגעו ( כך נראה לעת עתה לקורא הצעיר...)
במערכים שנשלחו בקורס שולב הספר " בעל זבוב" של ויליאם גולדינג. הספר מעלה חוויה כמעט דומה ,והמקום להשוואה נכון ומעשיר אך הסיום שונה מאוד בשתי היצירות , בסיומו של הספר " בעל זבוב" נותר הקורא בתחושת מועקה פסימית לגבי רוחו ואופיו של האדם, והיחסים החברתיים הטרגיים .ואילו בספרנו מייקל וקנסקי הוכיחו שהאדם הוא יצור חברתי טוב ושואף להיטיב עם הזולת.
הספר " הממלכה של קנסקי" מעשיר את הקורא בידע נוסף . הקורא לומד על פצצת האטום בנגסקי נחשף לתוצאה של פצצת האטום ולהתמודדותו של אדם אחד מול הטרגדיה.
כמו כן הקורא נחשף לעולמם של הקופים למיניהם והיחסים ההדדים בינם לבין קנסקי.
הקורא הצעיר לומד מעט גם על שדאות והישרדות בטבע.
הביבליותרפיה רואה בקורא דמו ת המחפשת בסיפור הבדיוני את הסיפור שלו . דרך דמותו של מייקל נוכל למצוא בדרך מרתקת וחיובית קצת את עצמנו , את חששותנו ואת היכולות האנושיות הטמונות בנו.
איריס שלום!
השבמחקכל כך נהנתי לקרוא כל מילה שכתבת...
תארת להפליא את כל הדילמות הערכיות והמוסריות שיש בספר, את הקלילות שבקריאתו,את חווית הקריאה ... את הנגישות שלו לתלמידים המזדהים עם מייקל בנקל, את המשפחה האוהבת והתומכת שלו , שיש הרבה מה ללמוד ממנה על ההגנה המשפחתית, האחווה, יצר ההרפתקנות ואהבת החיים, שיתוף הפעולה וקשר הדם הנפלא הזה...
ואני מוסיפה: את האמא, שמעולם לא ויתרה על בנה, גם אחרי שכולם הרימו ידיים...ולבסוף נחישותה ואהבתה עד אין קץ, הביאו את מציאתו וחזרתו לחיים של מייקל.(מאוד מזכיר לי את אימו של רון ארד, אימו ואביו ואחיו של גלעד שליט...-שבלעדיהם הוא לא היה כאן היום..)
אני חושבת כי הייתי בוחרת בתגובה שלך כדי ליחצ"ן את הספר.
אעלה אותה בודאי לאתר שמחת הקריאה שלנו, בהסכמתך כמובן...
נפלא!